070-620 04 11 ulrika@crossfitspiro.se

OM CROSSFIT SPIRO

 (I grund och botten tror vi på en sund och naturlig träning utan maskiner. Back to Basics, helt enkelt. På SPIRO kombineras styrka och kondition i ett intensivt tempo för att skapa allsidigt tränade människor, som är både starka och uthålliga. Människor som klarar av vardagens utmaningar utan svårigheter; cykla i motvind till jobbet, skotta bort tung snö runt huset eller bära upp tio kassar mat i trapphuset när hissen är trasig. Människor som också är kapabla att löpa eller cykla långdistanser om så behövs. Vi jobbar med vår mentala uthållighet för att klara det dagens krav i vardagen. Passen på SPIRO ser olika ut varje dag, ständig variation altså. Olika övningar, olika upplevelser. Men ett par saker är alltid stående. Passet leds av en utbildad tränare, som vi kallar coach. Coachen instruerar varje rörelse som ska genomföras under passet, för att minimera skador och maximera effekt. Det är alltid små grupper som tränar, detta för att coachen personligt ska kunna anpassa intensiteten efter varje enskild persons förutsättningar och mål med träningen. En personlig träning i grupp, alltså.

Våra pass:

WOD – Konstant varierade funktionell träning under hög intensitet. Pass sammansatta så att du ska bli så allsidigt tränad som möjligt. Passen består oftast av en teknikdel följt av en lite flåsigare avslutning.

X-OVER – Fokus på grundstyrka. Inga hopp, löpning eller övningar i riggen där vi hänger. Annars så tufft, tungt, flåsigt som du själv gör det.

RX – Avancerad nivå. För dig som vill utvecklas mer i din träning. Teknik och taktik i lyft och tävlingsmoment.

Team WOD  – Dessa pass körs i TEAM och innehåller oftast ingen styrke-/teknikdel utan är oftast ett längre pass med fokus på hög intensitet. Teamen delas in på plats

SPRIO-TEEN –  Ungdomar mellan 12-16 år. Fokus på teknik med lättare vikter samt introduktion till skivstångslyft och gymnastiska övningar

SPIRO-MINI –  Barn mellan 6-11 år. Fokus på rörelse, kroppskontroll, teknik och lek. Höst- och vårtermin

Specialpass förekommer men ovanstående är de mest vanliga. Fråga gärna om det är något ni undrar över.

Frågor och svar:

JAG ÄR INTE I SÅ BRA FORM. KAN JAG KOMMA TILL ER ÄNDÅ?
Då är det perfekt att komma till oss. Du lär dig att utföra rörelser och övningar på rätt sätt och du kommer snabbt i form på SPIRO! Oavsett vilken nivå du är på när du börjar ser du resultat och förbättringar på kort tid .

NÄR ÄR DET ÖPPET PÅ SPIRO?
SPIRO är öppet i samband med att det hålls pass. Coach finns på plats minst 15 min före passet börjar.

BEHÖVER JAG NÅGON TRÄNINGSERFARENHET ELLER MINIMINIVÅ AV KONDITION?
Nej. Våra coacher hjälper dig att anpassa vikt och intensitet och är med dig hela tiden och visar dig vad du ska göra.

HUR BLIR JAG MEDLEM?
Kika under denna sida (länk)för hur du lättast kommer igång med din träning

VAD BEHÖVER JAG HA MED MIG TILL ETT PASS? Egentligen bara dig själv. Och såklart träningskläder; shorts, t-shirt, gymnastikskor och en vattenflaska brukar räcka. Gärna en tjockare tröja då delar av pass hålls utomhus, självklart beroende på väder. Oavsett om det blir inomhus- eller utomhusträning är ett tips att komma ombytt då vi endast har ett pyttelitet omklädningsrum.

KAN HELA FAMILJEN TRÄNA PÅ SPIRO?
För de allra minsta finns SPIRO Mini (för barn 6-11 år). Lägsta ålder för att lösa ordinarie medlemskap och träna på SPIRO är 12 år. För att själv teckna medlemskap ska man vara 18 år gammal. Är man är under 18 år behövs alltid målsmans godkännande.

FÅR BARNEN FÖLJA MED?
JA, det går bra. Vi har soffa och TV-spel på loftet där barnen får vara under passet. Inga barn får vistas på passytan under passen med tanke på skaderisk för både barnen och de som lyfter.

VAR PARKERAR JAG BILEN?
Vi har fri parkering längs med hela Industrivägen och även viss möjlighet att parkera utanför Batterilagret. Dock behöver det finnas några platser kvar till deras kunder.

FINNS  DET OMKLÄDNINGSMÖJLIGHET?
Det finns begränsad möjlighet till omklädning. Kom därför gärna ombytt i god tid till passet börjar. Vi har ingen dusch.