070-620 04 11 ulrika@crossfitspiro.se

BOXREGLER

Dessa regler finns för att vi vill ge dig en säker, utvecklande och rolig tränings-upplevelse. Alla ska trivas och känna sig välkomna. Det är vi tillsammans som skapar framgång!

Attityd

 Var positiv och glad – Smitta andra med ett leende.  Säg hej till alla och få nya att känna sig extra välkomna!

 Lämna ditt ego utanför – Inom Spiros väggar finns ingen prestige. Alla kämpar och gör sitt bästa och vi har förmodligen olika mål med vår träning.

 Var en förebild – Om du är starkast, snabbast eller har suverän teknik i någon övning, så är du troligtvis en förebild för någon. Som förebild är det viktigt att vara ödmjuk och visa vägen genom att vara ett föredöme, vi strävar alla efter att bli bättre.

 Om du har skador eller begränsningar – Informera coachen om hur det begränsar dig så hjälper coachen dig!

 Är du osäker på något – Fråga coachen, vi är här för er skull.

 Träna med full fokus och insats – Utför fullständiga rörelser med god teknik och hög intensitet. Fusk är uteslutet!

 Du är klar med ditt pass när hela gruppen är klar – Uppmuntra och stötta alltid de som är inte är klara, de kommer att göra samma sak för dig.

 Säkerheten går alltid först  – för dig själv och dina träningskamrater – Se till att inte på något sätt äventyra säkerheten. Se till att hålla avstånde till någon som lyfter tungt och uppmärksamma andra om du tänker göra ett tungt lyft så att det alltid är säkert för dig och för alla andra.

Respekt

 Kom till ditt pass i tid – Om du måste boka av dig från passet se till att göra det i tid (2 timmar innan) så att någon annan har möjlighet att komma till passet.

• Vänta tills passet innan är klart– Innan du går in på passytan och kollar dagens pass eller fyller din vattenflaska

 Lyssna på din coach– Respektera coachen och följ instruktionerna. De är här för din skull.

 Tvätta händerna – För att undvika att sprida bakterier, för din egen och andras skull.

• Använd ett vårdat språk 

Utrustningen och lokalen

 Magnesium kan användas vid behov men bara på händerna, inte på golvet – Håll dig över lådan/hinken när du tar på det.

 Det är förbjudet att släppa kettlebells, hantlar och tomma skivstänger i golvet – Detta p.g.a. säkerhetsskäl och för att vi är rädda om utrustningen. Dumpning med viktskivor (10 kilos och uppåt) på stången funkar men om du har möjlighet är det alltid bäst att sätta ner stång och vikter.

 Städa upp efter dig! – Vikter och utrustning skall tillbaka till sin rätta plats. Magnesium, svett, vatten, blod, tejp o.s.v. städas bort.

 Informera oss om du upptäcker något – som är trasigt, felaktigt eller som saknas så att vi snabbt kan åtgärda det.